sobota 24. listopadu 2012

Den devátý – Everglades aneb další kontakt s krokoušem 23.11.

Probouzí mě sluneční paprsky deroucí se mezi závěsy, zjišťuji, že Kájoušek mi ještě chrupká, tak natahuju plavky a jdu protáhnout svaly do bazénu. Maličko mě tam znervózňuje provaz natažený ve prostřed (odděluje prosím hlubokou část bazénu od mělké), ale nakonec si zvyknu a pravidelně podplavávám. Na pokoji už mě čeká probraný Kája a hurá na snídani.

Schválně kdo je najde :)
Ulička :)
Dnes máme na programu návštěvu Everglades parku. Jako první vjíždíme do Everglades City k turistickému centru a bereme letáček s mapkou. Výletní loďku nebo tzv. air boat po domluvě zavrhujeme. Podle mapky zjišťujeme, že valná většina parku je vlastně z úplně jiné strany. Nasedáme do auta a vyrážíme tedy dál. Hned jak je to možné sjíždíme na scenic view a tak trošku si připadáme jak v Australii na Ocean way. Kde nic tu nic :) Jedem po prašné cestě, v tubusu tvořeném stromy s max rychlostí 25mil za hodinu.  Zastavujeme u první cedule se značenou procházkou. Obouvám tenisky, beru pití a foťák a jdeme k informační tabuli. Na tabuli je několik fotek obrovských aligátorů, panterů a další divoké zvěře. Maličko znervózňuji. Velkými písmeny emergency number. Pff.. No, velice neochotně a napjatě vstupuji do uličky smrti za Kájou. Abyste pochopili, stezka je pouze vyšlapaná pěšinka mezi močály a obrostlá všemožným kapradím, stromy a keři. Začínám být víc než jen mírně nervozní.. všude vidím hady a krokodýly a když metr ode mě vystřelí z křoví bažant či co, a já vyskočím metr nad zem, tak se otáčím na Káju (samožřejmě naprosto vytlemeného) s tím, že se na to můžu vy víte co a nikam dál touhle buší beze zbraně nejdu :) S hurónským smíchem se otáčí a jde za mnou (přijde mi, že nějak moc podezřele ochotně – podle mě se mu to nelíbilo stejně jako mě). Ani zde v Americe na Floridě nechybí moje tradiční, ty vole Kájo zastav :) Jen tentokrát se nejedná o klokana, ale o dva aligátory (prosím kuli Kájovi neplést s krokodýlem) vyvalující se v močálku (ano močálku, taková loužička) na úrovni „silnice“. Kája sice hned nezastavuje, ale couvá, on ochotně vystupuje s foťákem z auta. Já bezpečně stahuji okénko a pozoruji ty dva miláčky z auta. Popravdě docela zážitek být takhle blízko v přírodě u takových zvířátek. Po cestě potkáme ještě další dva nebo tři.
Na cestě na Key West

Nicméně než se doklepeme do skutečného vstupu do Everglades, tak je plno hodin. Rozhodneme se a rychle měníme plán (napomáhá tomu i moje zhoršující se migréna). Vyrazíme směr na Key West a do Everglades se vrátíme zítra cestou zpět. Geografické rozložení tomu naštěstí docela přeje. Výjimečně v tom nechávám Káju sama a zalézám na zadní sedačky, zapíjím prášek a zkouším usnout. Probouzí mě až zastávka v Publixu. Rychle nakoupíme na večeři (ani jsme dnes nikde nestavěli oběd) a snídani a pokračujeme. Já už sedám dopředu, abych z cesty na Key West něco měla – jedná se převážně o obrovské mostky spojující jednotlivé ostrovy. Podaří se nám shlédnout i nádherný západ slunce. Dostáváme se zhruba do poloviny cesty do města Marathon. Ubytujeme se v jediném Motelu za naši cestu (až na ten puch, co se táhne od přístaviště to docela ujde) a já padám rovnou do postele.

Žádné komentáře:

Okomentovat