pondělí 22. května 2023

Den první - Lago di Garda

S cestováním jsme si dali menší přestávku.. takovou mateřskou :D Nějak se nám stalo, že ani jedno dítě od narození nebylo cestovatelský typ.. auto = řev. První dítě člověk bere přeci jen trochu vážně, tak jsme to nelámali přes koleno. S druhým řvoucím už na to nebyly nervy. Ale okolnosti se tak nějak sešly, že teď když je cácorkám 3 a 6 jsme pořídili obytku. Po pár krátkých výjezdech bylo na čase naplánovat dovolenou. Cílová destinace Sardínie na tři týdny. Oproti naší první velké dovolené, kdy jsem měla excelovskou tabulku hodinu po hodině s trasou, kilometrama a spotřebou, vyrážíme vlastně skoro bez plánování. Balíme relativně v klidu a bez dětí, které nabíráme u babičky. Nechápu to, ale obytka pomalu praská ve švech :D A to jedeme skoro bez jídla. Vyrážíme nakonec až kolem sedmé večer. Holky okamžitě usínají (to není dobré). Chceme dnes dojet co nejdále směr Lago di Garda. Cácory se po hodině budí a začíná nekončící čúrací a kakací kolotoč. Když kolem půlnoci znovu usínají, máme toho všichni už docela dost a rozhodujeme se přenocovat na Stellplace kousek před Insbruckem, kam dorážíme po druhé hodině ráno.

Budíme se do krásného slunečného dne. Holky jsou zvědavé, kde to vlastně jsme a chvíli se kocháme výhledem na alpy. Dnes náš čeká něco přes tři hodiny cesty, kterou si ještě protáhneme, když se Kája rozhodne, že ušetříme za rakouskou dálniční známku. Potom co projíždí miniuturníma uličkama v malebných rakouských vesnicích je spocenej až na zadku. Já to zvládám s hrobovým klidem :D Asi by bylo příště lepší lépe plánovat. Cesta už je to náročnější a děti bysme nějradši vysadili na italských hranicích, ale nakonec se dostáváme do krásného kempu Gasparina na Gardě. Nečekaně je tu nádherný bazén, který způsobí tolik nadšení, že už skoro nezvládneme pořádně ani zaparkovat. Teplota vody je dost pro otužilce ale vypadá to, že holkám to nevadí a já oceňuji, že jsme tam úplně sami.

Po rychlé večeři se vydáme ještě na procházku/projížďku kolem jezera. Holčičky nacházejí asi tunu mušliček, které musíme samozřejmě všechny vzít sebou. Bylo by to na delší výlet, ale vzhledem k pozdní hodině, zaháníme děti domů a tešíme se na další den ;) Večer se rozhodneme pořešit lístky na Sardínii a pěkně narážíme. Nechtěli jsme se raději vázat na termín a ceny za zpáteční jízdenky jsou tak vysoké, že zvažujeme změnu plánu. Na Gardě se nám moc líbí a holky jsou nadšené. No uvidíme, kam nás vítr zanese :D