pondělí 28. října 2013

Den šestý: Zion National Park

Neděle 27. října - Springdale

Na té cestě dole jsme začínali
Budí mě pocit příjemného vyspání. Mrknu se na hodinky a jímá mě hrůza. To už je devět!! Já která se tu budím v pět ráno chrápu do desíti? Budím Káju, připravuji snídaní a rychle balím. Dnes máme v plánu Zion. Po parku není dovoleno se pohybovat svým autem, tak parkujeme a sedáme na shuttle bus, který jezdí ke všem výchozím bodům. Vystupujeme na konečné stanici Temple of Sinawava, kde uděláme krátkou asi tříkilometrovou procházku podél řeky Virgin. Je tu docela rušno. Během cesty se rozhodneme, že projít si jen údolí není ono a zkusíme nějaký výškový trail. 

Scout Look
Vybíráme Angels Landing. Tak teď jen něco málo co o ní říká náš průvodce: „Vstaňte brzy a podrobte svá stehna tomu nejstrašnějšímu testu při výstupu na skálu Angels Landing. Tato náročná čtyřhodinová túra není jen výzvou pro vaši fyzičku, ale i pro vaši psychiku, zejména máte-li strach z výšek. Hodně lidí výstup vzdá v momentě, kdy před sebou vidí úzké sedlo, které se musí přejít – je místy široké jen 1,5 metru a skalní stěna padá na obě strany na dno kaňonu do hloubky 300 metrů.“ No tak asi tak. S mírnou obavou doplníme vodu a vydáváme se po značené stezce, které začne pozvolna, ale vytrvale stoupat. Když nastupuje strmé stoupaní dlouhými serpentinami na vrchol stěny kaňonu, začínáme už pěkně odfukovat. Upřímně jsem ráda, že batoh nese Kája: :) Na první vrchol a vyhlídku Scout Look nás dovede 21 krátkých a prudkých serpentin. Ani se tu moc nerozhlížíme a omylem (moji chybou) vyrážíme dál horší a náročnější cestou. Stoupáme dál na vrchol velice strmými úseky a na většině míst se jistíme pomocí přivrtaných řetězů. Já už se raději koukám jenom pod nohy. Když se vyškrábeme na vrchol (u mě dost výstižné – některé části jsem lezla po čtyřech) tak si doslova sedáme na p…… Výhled je neuvěřitelný. A když člověk vidí, odkud se sem vlastně vydrápal. Prostě paráda. 

Finále na Angel Landing
Finále na Angel Landing
Cesta dolu je možná ještě náročnější. Přebírám od Káji batoh alespoň na cestu dolu a po překonání nejstrmějších míst jsem dole coby dup. Takže trénink na Grand Canyon splněn :D K autu dorážíme někdy ve čtyři odpoledne (bez oběda) a slibujeme si jak si cestou zastavíme na pravý americký steak. Bohužel těch 100 mil nepotkáme jediné větší město natož restauraci. Nevadí, najíme se v motýlku. Po checkinu rovnou vyrážíme do restaurace, na stůl tu před námi čeká fronta tak 30 lidí. Pfff.. V krámku kupujeme mražený polotovar, pivko a chipsy a jdeme na pokoj. Před spaním ještě vyzkoušíme příjemný vnitřní bazén.



1 komentář: