úterý 29. října 2013

Pondělí 28. října - Bryce Canyon City

Rainbow point
Cesta do/z kaňonu
Vypadá to, že jsme se na časový posun adaptovali a já konečně spím normálně ;) Ráno nijak nechvátáme, protože jsme ubytovaní víceméně před bránou do Bryce Canyonu. Máme docela štěstí, protože do konce září se tu dá pohybovat opět jen shuttle busem a oproti Zion parku pro to zde nejsou nejlepší podmínky. Je hrozná zima necelé 4°C a fouká neuvěřitelný vítr. Jedeme až na konec národního parku s tím, že zastavovat na vyhlídkách budeme po cestě zpět. Rainbow point je krásná vyhlídka, ale maličko to kazí vítr zakusující se do tváře. Rozhodneme se schovat do lesa a dát krátkou procházku, alespoň protáhneme ztuhlé nohy ze včerejška. Procházka je to pěkná do té doby, než mě Kája upozorní na výstražnou ceduli o medvědech. Pak už jen vyskakuju hrůzou u každé veverky ;) Naštěstí procházku zvládneme pouze ve dvou ;) Bryce Canyon je nádherný, ale trochu nás mrzí jeho nedotknutelnost (respektive vidět ho jen z vyhlídky), proto se rozhodneme (i přes náš plán dát odpočinout nohám) sestoupit dolů do kaňonu. Je to docela krátká procházka, ale založena na velice prudkém sestupu a velice strmém výstupu. Každopádně stojí za to. Koukat se na ta červená skaliska zespoda je prostě nezapomenutelné. Mimochodem znovu oceňuji Kájovu vlastnost pořád něco ztrácet, zvlášť ve chvíli, kdy vidím staříčka drápat se nahoru se stativem ;)

Bridge point
Na odjezdu z kaňonu se začne zatahovat a vlastně celou cestu k jezeru Powell nás doprovází déšť. Pěkně se udělá zhruba při vjezdu do Arizony. Zastavíme na první vyhlídce u Lone Rock u jezera Powell a pokocháme se přejezdem přes Glen Canyon Dam (přehrada) a přijíždíme do městečka Page, kde jsme dnes ubytovaní. Protože jsme byli zase bez oběda a je sedm večer, tak naše první cesta vede do první restaurace vedle motýlku – Indicko Thajská restaurace. Naprosto exklusivní volba. Nádlábneme se k prasknutí a vracíme se na pokoj, kde nám ke spánku dopomůžou dnes koupené, moje oblíbené Cider píva :D