pátek 23. prosince 2011

Melbourne (18.12.2011)

Na promenádě Southbank
Parkovací značka
Po docela stresující situaci na letišti v Sydney, jsme konečně v Melbourne. Půjčení zarezervovaného auta proběhlo v pořádku, půjčovna byla kousek od letištní haly. S navigací a mapou v ruce se pomaloučku prokousáváme Melbournskou dopravou. Kája poprvé řídí vlevo, a mimo to, že si neustále pobrukuje: „Drž se vlevo!“ vypadá relativně v klidu. Hotel nacházíme jednoduše, jen místo na parkování musíme konzultovat s místní policejní hlídkou. Máme štěstí, dnes už je pozdě a zítra je neděle, tudíž parkujeme úplně zadarmo. Pokoj je opět pěkný a čistý. Sice už je po desáté, ale ještě jsme nejedli, vyrážíme tedy na malou véču a spát.

Ráno se budíme docela brzo a jdeme se nadlábnout hotelovou snídaní. Jako správní čecháčci sbalíme pár marmeládiček na zítra na ráno. Pobalíme kufry (zanecháme v recepci) a razíme na prohlídku města. Zjišťujeme, že poloha hotelu je úplně ideální, takže se obejdeme bez dopravních prostředků. Jako první prohlížíme Flinders Street Railway Station – místní nádraží, pokračujeme kolem Federation Square a přes most na Southbank promenádu, dále do Kingsdomain Garden a přes botanickou zahradu, kde jsme zahlédli Goverment House, k památníku Shrine of Remembrance. Přesouváme se zpět na hlavní obchodní třídu, míjíme Partlament a dostáváme se k úžasným Queen Victoria Markets – trhům. Kolem třetí hodiny se dostáváme zpět k autu, ověšeni taškami s ovocem a sýry a vydáváme se směr Great Ocean Road.
Kings Garden
Pohled na Melbourne
Pohled z Shrine of Rememb.

Jako první přespávací místo jsme vybrali městečko Torquay. Chviličku hledáme kemp, ale nakonec vjíždíme do krásného kempu přímo na pobřeží. Stavíme stan, což nám dost ztěžuje silný vítr, vypadá to, že se něco žene. Vybalíme naše zásoby, navečeříme se, projdeme si městečko a vracíme se spát.