úterý 17. března 2015

Den druhý - pondělí 16. března - Outlety a příjezd do New Yorku

Orange County Choppers
Ráno máme docela svižné. Ubytko bylo se snídaní, což se v těchto zařízeních rovná musli a vaflím, takže já si dávám do nosu a ostatní trpí :) A vyrážíme směr Outlety, cestou se stavujeme v něčem co se jmenuje OCC něco. Zjevně na tom ujíždí kluci a má to něco společného s Choprem. Udělám jim společnou fotečku a jedeme dál.

Outlety jsou obrovské, ale vzhledem k tomu, že já už tohle znám, tak mě to nepřekvapuje. Navíc nakupování mě nebere a málokdy si v Americe něco vyberu, takže já jdu jen na čumendu. A na jistotu do Tommyho Hillfigera kamarádce pro svetřík. Ostatní nějaké drobnosti nakoupí a pak už směr New York. Máme asi hodinku cesty před sebou.

Auto vracíme na Jižním Manhattanu, příjezd do NY je lemován mrakodrapama střídajícíma se se starou, téměř historickou zástavbou. Není výjimkou prosklený mrakodrap vedle cihlové staré továrny. Chvilku hledáme, kde přesně auto odložit, ale nakonec se daří a ověšeni kuframa a taškama vyrážíme směr metro. Cestou míjíme památník Groud Zero (po World trade centru), který na nás dýchne svoji atmosférou, ale moc se nezdržujeme, protože máme v plánu se sem ještě vrátit.

Kus od hotelu výhled na
One Wolrd Trade Center
Procházíme kolem skupinky černochů v červených teplákovkách. Já je přechazím a jdu dál, ale ostatní se zastavují a sledují probíhající break dance show. Tomáš žďuchající do Janči se slovy: "Nechoď tak blízko nebo si tě vytáhnou.", začíná show točit. Znenadání se černoch žene k Tomášovi se slovy: "This sexy white man with nice hair. Come on." Upřímně se na Tomášovo trápení v hloučku černochů díváme a smějeme se až se za břicha popodáme. Tomáš se k nám vrátí trochu brunátný o to víc, co my jsme vychechtaní :) Pokračujeme dál směrem na hotel na East Brodway.. zhruba uprostřed Chinatown. Všude kolem nás jsou čínské stánky s nápisy, všude zelenina, ryby, oblečení.. a neuvěřitelný ruch. Hotel najdeme raz dva, jen nás překvapí chlapík co nás nejdřív nažene do nákladního výtahu, zatáhne mříž - a já už přemýšlím nad tím, jestli skončím v polívce nebo na černým trhu. Naštěstí mají jen rozbitý klasický výtah, v pohodě se checkinem. Pokoj je na NY překvapivě veliký a útulný, hotel je kousek od metra, relativně v centru. Celé to má jendu chybu. Železnici hned vedle okna.. vlaky metra tu jezdí během dne tak každých 30 vteřin.. Po půlnoci tak každých 30 minut. No snad si zvykneme :)